Ministry of the interior of the Czech Republic  

Go

We protect life, health and property


Quick links: Sitemap Text version Česky Fulltext search


 

Main menu

 

 

Zásady správného volání na tísňovou linku

Příprava na hovor:

  • Zachovejte klid, najděte bezpečné místo k volání (mimo vozovku, dál od ohně apod.).
  • Vyčkejte, než se přihlásí operátor.

Informace, které sdělit operátorovi:

  • CO: Popište stručně, co se stalo (např. požár, dopravní nehoda), co je ohroženo nebo zasaženo, a kolik osob je postižených.
  • KDE: Uveďte přesné místo události (adresa, číslo silnice, kilometr, směr jízdy nebo jiný orientační bod).
  • KDO: Sdělte své jméno a telefonní číslo.

Během hovoru:

  • Věcně odpovídejte na otázky operátora.
  • Vyčkejte na ukončení hovoru operátorem, nezavěšujte jako první.
  • Postupujte podle pokynů a rad operátora.

Po hovoru:

  • Nechte si telefonní linku volnou pro případné další pokyny od operátora.
  • Pokud se situace změní (zhorší nebo zlepší), zavolejte na tísňovou linku znovu.

Použití SMS zpráv:

  • V krajních případech lze kontaktovat záchranné složky prostřednictvím SMS zprávy. Tato možnost je určena zejména pro osoby se zdravotním postižením nebo narušenými komunikačními schopnostmi.
  • Do zprávy uveďte: CO, KDE, KDY, KOLIK osob potřebuje pomoc a KDO zprávu odesílá.
  • Upozornění: SMS není garantovaná služba a může dojít k časovému zpoždění. Hlasová komunikace je preferována.
  • více informací v tomto odkaze: Tísňová komunikace prostřednictvím SMS

ZPĚT

Print  E-mail