Hasičští studenti při zkoušce státních maturit uspěli
SOŠ PO a VOŠ PO ve Frýdku – Místku je školou odbornou a zájem studentů je orientován hlavně na studium odborných předmětů, které tvoří více než polovinu školních osnov. Obor Požární ochrana je však oborem maturitním a naši žáci skládají kromě maturity z odborných předmětů i maturitu z jazyka českého a literatury, dále si volí mezi matematikou a jazykem anglickým. Abychom měli srovnání úrovně našich studentů s úrovní studentů jiných škol, zúčastňujeme se pravidelně testování svých žáků ve znalostech všeobecně vzdělávacích předmětů.
- Ú / % /: Úspěšnost školy v dané dovednosti, předmětu ( tzn. kolik procent škola získala v dané dovednosti, kde minimální úspěšnost je 0 % a maximální 100 % ).
- P (c): Percentil testované školy vzhledem ke všem ostatním školám, které se Projektu zúčastnily.
- P (o3): Percentil testované školy vzhledem k ostatním školám s obory technického zaměření / Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika, Strojírenství a strojírenská výroba, Hornictví, hutnictví a slévárenství, Polygrafie, Stavebnictví a geodézie… /.
- R (o3): Stupeň relativního přírůstku znalostí školy. Jedná se o čtyřstupňovou škálu, kde první stupeň znamená, že žáci školy v daném oboru testování mají za sebou velmi pozitivní změnu v přístupu ke studiu. Celkově žáci školy vykazují nadprůměrné hodnoty relativního přírůstku ve srovnání se žáky, kteří měli v prvním ročníku stejné výsledky jako oni. Škola je z pohledu výsledků relativního přírůstku znalostí pro daný obor vzdělávání v horním kvartilu. Vzhledem k tomu, že jiný než první stupeň ve všech testovaných předmětech škola nedosahovala, je zbytečné další tři stupně popisovat.
|  | Ú / % /     | P (c)    | P(o3) | R(o3) | 
|---|---|---|---|---|
|    Český jazyk                        | 63 | 65 | 93 |    1.stupeň  | 
|    Matematika | 61 | 82 | 89 |    1.stupeň  | 
|    Anglický jazyk | 51 | 43 | 63 |    1.stupeň  | 
|    Obecné studijní předpoklady | 85 | 47 | 70 |  | 

| Zkušební předmět a jeho úroveň | Úspěšnost žáka v % | Percentilové umístění | 
|---|---|---|
| Matematika - základní úroveň | 58,9 | 76,6 | 
| Matematika – vyšší úroveň | 48,0 | 64,9 | 
| Český jazyk - základní úroveň | 56,6 | 44,7 | 
| Český jazyk- didaktický test | 70,5 | 62,3 | 
| Anglický jazyk- základní úroveň | 75,3 | 72,3 | 
| Anglický jazyk - didaktický test | 79,1 | 74,8 | 
| Anglický jazyk- písemná práce | 67,8 | 59,7 | 
| Zkušební předmět a jeho úroveň | Úspěšnost žáka v % | Percentilové umístění | 
|---|---|---|
| Matematika - základní úroveň | 32,0 | 47,9 | 
| Matematika – vyšší úroveň | - | - | 
| Český jazyk - základní úroveň | 38,0 | 14,4 | 
| Český jazyk- didaktický test | 42,6 | 6,5 | 
| Anglický jazyk- základní úroveň | - | - | 
| Anglický jazyk - didaktický test | - | - | 
| Anglický jazyk- písemná práce | - | - | 
| Zkušební předmět a jeho úroveň | Úspěšnost žáka v % | Percentilové umístění | 
|---|---|---|
| Matematika - základní úroveň | 86,0 | 96,9 | 
| Matematika – vyšší úroveň |  - | - | 
| Český jazyk - základní úroveň | 91,9 | 91,8 | 
| Český jazyk- didaktický test | 83,8 | 91,8 | 
| Český jazyk- písemná práce | 100,0 | 97,8 | 
| Anglický jazyk- základní úroveň | 92,1 | 96,2 | 
| Anglický jazyk - didaktický test | 93,7 | 97,2 | 
| Anglický jazyk- písemná práce | 88,9 | 84,4 | 
 
                       
                       
                       
                       
                       
                      